Boj o lístky na Smetanovu Litomyšl

Search
Close this search box.

22.2.2017   Právo  str. 10 Severovýchodní Čechy  Zdeněk Seiner  

Třicet tisíc lístků na 59. ročník operního festivalu Smetanova Litomyšl, který začíná 16. června, bude vrženo na internetový trh 1. března v 10 hodin.

Po zkušenostech z posledních let z tohoto kvanta vstupenek za pár minut zůstanou jen přebrané zbytky.

Navíc údaje výše uvedené nejsou tak úplně přesné. Předprodej vstupenkových balíčků začíná už dnes (22. února), zasloužení příznivci festivalu si budou moci vybírat dřív, sponzoři budou svým zaměstnancům a partnerům dělat radost sponzorskými lístky, takže těch zdánlivě postačujících 30 tisíc lístků v prodejních portálech zdaleka stačit nebude.

„Je to pravda. Od středy nabízíme vstupenkové balíčky na víkendy a sváteční dny,“ přikývl Právu ředitel Smetanovy Litomyšle Jan Pikna. Balíčky zpravidla obsahují zvýhodněné vstupné na tři víkendová představení. Do boje o vstupenky to ale podle Pikny výrazně nezasáhne. „Počet balíčků je omezen na nějakých sto kusů, protože je to technicky náročnější, ale především proto, že ubytovací kapacita v Litomyšli je omezená a balíčky jsou určeny především pro návštěvníky, kteří přijedou v pátek a zůstávají až do neděle,“ vysvětlil ředitel o. p. s. Smetanova Litomyšl Pikna.

Do výběru a veřejného prodeje zasáhnou víc mecenáši. Tedy většinou podnikatelé, kteří přispívají na konto Smetanovy Litomyšle. Odměnou pro ně je možnost „vyzobat rozinky“, tedy vybrat si určité penzum lístků na atraktivní programy.

„Připouštím, že mecenášskému klubu už se dnes prodá poměrně dost vstupenek právě na ty nejzajímavější programy,“ přikývl Pikna. Osmdesát mecenášů svými dary přispělo festivalu v letošním roce částkou skoro půldruhého miliónu korun. Pro porovnání: Pardubický kraj přispěl přibližně stejnými penězi, statisíci přispívá i město Litomyšl. I tito dárci očekávají balíček volných vstupenek pro politiky i úředníky.

Pomůže i Facebook

Kolik přispěje do šestatřicetimiliónového rozpočtu Smetanovy Litomyšle ministerstvo kultury, netuší ještě ani v Litomyšli, ani úředníci v Praze na ministerstvu. „To je normální, nejsme v tom sami,“ podotkl umělecký ředitel festivalu Vojtěch Stříteský, který by jako první měl vědět, na které programy peníze má.

„Čtyřicet procent našich příjmů je tradičně ze vstupenek, 60 procent z dotací a od sponzorů,“ dodal Pikna. Bude třeba prodat i maximum vstupenek na představení, která jsou sice mimořádně kvalitní, ale nedostatečně společensky atraktivní.

„Letošní novinkou je, že vstupenky se od 1. března prodávají nejen na Tickeportálu a na našich webových stránkách on-line, ale poprvé také na Facebooku Smetanovy Litomyšle. Asi jsme první na světě, kdo se o prodej na sociální síti pokouší,“ pochlubil se ředitel Smetanovky Pikna. Bitvu o vstupenky tedy mohou zájemci rozehrát zároveň na třech frontách. Kompletní program se všemi podrobnostmi nabízí Smetanova Litomyšl na svých webových stránkách.

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2023
Designed by: wwworks.cz