CzechTourism očekává letos pokles turistů, chce zvýšit propagaci Česka v zahraničí

2.3.2009 Mediafax str. 0 Makroekonomie / Cestování a dovolená
Petra Dušková, duskova@mediafax.cz

PRAHA, Mar 02 (Mediafax) – Česká centrála cestovního ruchu (CzechTourism) předpokládá, že tento rok ubude v Česku zahraničních turistů. Jak CzechTourism uvedl v pondělí v tiskové zprávě, turistů by mohlo být až o dvě procenta méně.

Centrála se tak chce podle své zprávy zaměřit na propagaci České republiky jako turistické destinace. Kvůli tomu už prý připravila na tento rok několik akcí, které mají za cíl přilákat co nejvíce turistů. Českou republiku tak chce propagovat hlavně v časopisech, které jsou k dispozici cestujícím na palubách letadel. Inzerce je zatím umístěna v palubních časopisech společností EasyJet, Sky Europe, Aeromexico a LAN airlaines. V následujících měsících se inzerce zveřejní také u společností v JetAway, Ryanair a Wizzair.

Kromě toho CzechTourism připravil třicetiminutový dokument propagující Česko, který je promítán pasažérům leteckých společnosti během letu. Tato akce potrvá do května a předpokládá se, že ji zhlédne zhruba 7 milionů cestujících. Podle ředitele agentury CzechTourism Rostislava Vondrušky jsou tyto způsoby propagace České republiky v zahraničí v dnešní době jedny z nejefektivnějších.

Ve finální fázi je také projekt "Tradice české kuchyně". Jeho cílem je zatraktivnit turistické destinace pomocí kulinářských specialit daného regionu. "Každá restaurace nabídne svíčkovou jako národní jídlo a k tomu minimálně jednu regionální specialitu", řekla Mediafaxu Klára Zachariášová z Asociace hotelů a restaurací, která se s CzechTourismem na propagaci České republiky podílí.

CzechTourism se také podílí na propagaci 23 vybraných regionálních akcí, mezi kterými je například Jičín – město pohádky a Smetanova Litomyšl. V současné době je ve stádiu příprav komunikační kampaň pro Evropu, která má za cíl podpořit zájem evropských turistů o cestování do České republiky. Plánuje se natočení dalšího reklamního spotu, který bude zveřejněn na evropských satelitních televizních kanálech. Jak uvedl Filip Remenec z CzechTourism, podobná reklamní kampaň proběhla v roce 2004 na BBC a Euronews. V Rusku v roce 2008 propagoval CzechTourism Českou republiku v rámci čtrnáctidenní road show po Transsibiřské magistrále. Tato akce stála zhruba 15 milionů.

..
Klíčové slovo- TURISMUS
Klíčové slovo- ČCCR
Servis- Domácí
Servis- Ekonomika
Cas- 11:37:35

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2022
Designed by: wwworks.cz