Smetanova Litomyšl

Smetanova Litomyšl otevírá brány v nové vizuální podobě

Po osmi letech mění Národní festival Smetanova Litomyšl svou vizuální identitu. S podtitulem letošního ročníku „Klíče od domova“ v těchto dnech napříč republikou otevírá stovky dveří od kulturního svátku v rodišti Bedřicha Smetany.

„Pomalu se blížíme k době, kdy si budeme připomínat dvousté výročí Smetanova narození,” popisuje jednu z hlavních linek úvah o novém vzhledu festivalu ředitelka jeho komunikace Eva Piknová. „Právě barevné ladění stěn v bytě, kde se Smetana roku 1824 narodil, bylo inspirací nového vizuálu festivalu.” Barvy společně s motivem otevírání pomyslných dveří k domovu daly vzniknout vizuálnímu stylu, který nechává do veřejného prostoru z plakátnic či citylightů vstoupit operu. Navíc prostřednictvím reálných snímků z litomyšlských představení. V online prostředí jako by postavy účinkujících kráčely ven z obrazovky a s každou tiskovinou může návštěvník dveře od Smetanovy Litomyšle reálně otevřít a vydat se vstříc neobyčejným hudebním zážitkům.

Při tvorbě litomyšlští s oblibou využívají lokální dodavatele a nejinak tomu bylo i tentokrát. „Snažíme se o to, aby festival pravdu co nejvíce vyrůstal z Litomyšle, ze srdcí místních firem a výtvarníků. Díky tomu se tak na oslavách největšího z místních rodáků může podílet celé město, které má opravdu co nabídnout,” popisuje ředitelka komunikace festivalu Eva Piknová a představuje kreativní studio Wwworks, které je pod novým vizuálem podepsáno. „S každým ročníkem jsme společně postupovali k pročištění vizuálního stylu a letos jsme tak došli až k momentu, kdy na převážně bílé ploše vynikne každý pohyb zachycený fotografií a každá typografická křivka. Značka tak působí silněji než dříve – bez příkras a výrazných barev. Jako pevně stojí klasická hudba navzdory trendům, tak stojí současný vizuál v okolní záplavě pestrobarevných tiskovin. Přitom je bezesporu moderní – stejně jako samotný festival,” vypráví o kreativním procesu ředitel studia Matyáš Hájek. Domov Bedřicha Smetany se jako nostalgická vzpomínka na dětství objevuje i v televizním spotu nasazeném na kanálech České televize. I v jeho kreativním týmu je Litomyšlan, režisér Dominik Kalivoda. 

Festivalu v těchto dnech vrcholí předprodejová kampaň, a tak se s jednotlivými nosiči můžete intenzivně setkat nejen prostřednictvím mediálních partnerů České televize, Českého rozhlasu, Mediální skupiny Mafra, časopisů Forbes a Harmonie, ale také v outdooru vašeho města. Vstupenky na třicítku koncertů a operních představení konaných v nádvoří litomyšlského zámku jsou k mání od středy 26. května na webu smetanovalitomysl.cz a v prodejní síti Ticketportal.

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2021
Designed by: wwworks.cz