Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics a FB pixel cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.


Z nádvoří zámku se nesla Teatro La Scala

7.7.2014    Svitavský deník    str. 6   Svitavsko / Servis ZDENĚK VANDAS     

Litomyšl – Absolutní vrchol celého 56. ročníku Smetanovy Litomyšle připravili pořadatelé na sobotní večer. Galakoncert „Návštěva v Teatro Alla Scala“ (častěji se používá název La Scala) byl díky výkonům všech protagonistů skutečným hudebním svátkem.

Italský dirigent Alessandro Ferrari vedl ve skvělé formě hrající orchestr Pražské filharmonie, která doprovázela trojici sólistů La Scaly. Těmi byli dlouho předtím ohlášení sopranistka Oksana Dyka a tenorista Stefano Secco. Zádrhel mohl nastat onemocněním barytonisty Taorminy. Díky kontaktům dirigenta Ferrariho se podařilo místo něho bleskově zajistit vystoupení renomovaného pěvce Paola Gavanelliho. A byla to náhrada více než kvalitní. Barytonista prokázal mimo krásného belcanta i kus smyslu pro humor. V první části koncertu, která trvala třičtvrtě hodiny, byly prezentovány snad méně známé kusy. S výjimkou posledního čísla, kterým byl nádherný duet Pinkertona a Čo­čo­san ze závěru prvního jednání Pucciniho Madame Butterfly. Druhá část večera však překonala všechna očekávání. Následovaly už jen samé italské operní „vypalovačky“. Obě árie Cavaradossiho z Pucciniho Toscy. Motlitba hlavní hrdinky téže opery. Úvodní duet Rudolfa a Marcella z Bohémy. Populární Kalafova Nessun dorma z Turandot. Melodicky vtíravé orchestrální intermezzo z Mascagniho Sedláka kavalíra. Prolog Tonia z Leoncavallových Komediantů. To jsou jen některé z uvedených perel. Vše se kupodivu obešlo bez italského mága Giuseppe Verdiho.

            Ten přišel na řadu až na konec – velká scéna Luny, Leonory a Manrica z prvního jednání Trubadúra. Musely samozřejmě následovat dva přídavky, i opakované „Vincero“ v podání všech tří sólistů. Vypadalo to, že se účinkujícím ani z pódia nechce. Druhá část trvala půldruhé hodiny! Dlouhý?aplaus ve stoje se stal tak trochu litomyšlským folklórem, ale tady byl zcela na místě. Skvěle odvedená práce!

 

Region| Východní Čechy

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2022
Designed by: wwworks.cz