Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics a FB pixel cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.


Týmy Aviatické pouti a dostihů doufají, že je Covid-19 nezastaví

TISK , Datum: 03.04.2020 , Zdroj: 5plus2 +1 , Strana: 23 , Autor: STANISLAVA KRÁLOVÁ (sk) , Vytištěno: 562 518 , Rubrika: východní čechy , Země: Česko

Obsahové duplicity: 03.04.2020 – východní čechy N1

Koronavirová pandemie už proškrtala řadu plánovaných akcí. Pořadatelé těch nejočekávanějších stále věří v zázrak.

PARDUBICKÝ KRAJ

Zhruba pětatřicet tisíc lidí a vyrovnaná rekordní účast z roku 2011, to je loňský účet Aviatické pouti. Ten letošní, 30. ročník má být výjimečný. Tedy snad. Pořadatelé už odtajnili první trumfy: na pardubickém letišti plánují letovou premiéru ultralehké repliky stíhacího Nieuportu 11 UL, se kterou se má prezentovat nově založená Letka Aviatické pouti.

Definitivní rozhodnutí o konání, či nekonání jubilejního ročníku Aviatické pouti organizátoři odložili na duben.

„Akce se má uskutečnit za několik málo týdnů, ale v současné chvíli nikdo přesně neví, jak dlouho mohou omezení trvat. Přípravy Aviatické pouti budou zatím pokračovat,“ uvedl předseda správní rady Aviatické pouti Ladislav Minařík.

V průběhu dubna pořadatelé rozhodnou, zda tradiční akce proběhne v původně plánovaném termínu, přesunou ji nebo pro letošek zruší.

„Chceme ubezpečit všechny předplatitele, že v případě rozhodnutí o odložení či zrušení termínu Aviatické pouti budou vstupenky automaticky platné pro další termín konání Aviatické pouti, popřípadě budeme na požádání vracet vstupné v plné výši,“ řekl Minařík.

Naději neztrácí ani tým pořadatelů hudebního festivalu Smetanova Litomyšl. Ostatně tématem letošního ročníku je právě Naděje.

„Zatím je to daleko a nyní, když se situace mění každý den, není možné předvídat, co bude za tři měsíce. Tím méně činit nějaká opatření,“ říká ředitel festivalu Jan Pikna. Festival Smetanova Litomyšl je neodmyslitelně spojený s létem a s pořady pod širým nebem na nádvoří litomyšlského zámku. Nelze proto uvažovat o změně termínu.

„Pokud by se koncerty a představení nemohly konat, samozřejmě bychom v souladu s našimi pořadatelskými podmínkami vraceli vstupné. Ale v tuto chvíli probíhají přípravy bez jakékoli změny, úspěšně běží předprodej vstupenek a koncem května zahájíme stavbu zastřešení zámeckého nádvoří, aby druhý červnový týden bylo vše hotovo. Pak se uvidí,“ odkládá Pikna rozhodnutí o opatřeních.

Jedna z nejbližších větších akcí, Mistrovství republiky v půlmaratonu, se měla konat 11. dubna jako součást Pardubického vinařského půlmaratonu.

Kvůli koronaviru se uskuteční později. Pořadatelé hledají náhradní termín. Rádi by závod zorganizovali do prázdnin. S dalším rozhodnutím počkají na informace po skončení nouzového stavu.

Přípravy na Cihelnu běží

Možný krizový scénář si zatím nechce vůbec připouštět tým, který připravuje tradiční vojenskou akci Cihelna.

„Vše běží, objednávky zadané, pyrotechnika objednaná. Doufáme, že se do srpna všechno uklidní a my budeme moci návštěvníkům předvést letošní program,“ řekl provozní ředitel Vojenského muzea v Králíkách Martin Večeř.

Do termínu další významné akce, Velké pardubické, je sice ještě daleko, přesto pořadatelé jejího jubilejního 130. ročníku nemohou být klidní. Slavnému dostihu totiž předcházejí čtyři testovací dostihy. Uchazeči o právo startu ve Velké musí jeden takový dostih absolvovat bez pádu a vybočení.

Dostihový spolek zatím počítá s tím, že zahajovací mítink pořádaný 8. května koně odběhnou. „Samozřejmě s variantou jejich zrušení počítat musíme, ale stále doufáme, že se tak nestane. Vše závisí na vývoji situace v České republice,“ řekl ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller.

Problém by ovšem nastal, pokud by situace postoupila i do dostihové sezony a Spolek by musel zrušit dostihové mítinky.

„Museli bychom pracovat s možností stanovit náhradní termíny s ohledem na kvalifikační kola pro 130. Velkou pardubickou. I na tento scénář se připravujeme,“ řekl Müller.

Jiné datum konání zvažuje hned několik dalších pořadatelů, kteří si závodiště pro pořádání masových akcí pronajali.

Závodiště se nyní pro všechny uzavřelo. „Areál včetně dostihové dráhy je uzavřený také pro veškeré rekreační a sportovní aktivity, jako jsou například procházky se psem nebo běhání. Prosíme veřejnost, aby tato opatření respektovala,“ řekla tisková mluvčí Dostihového spolku Kateřina Nohavová.

Závodiště zrušilo všechny akce konané v březnu a dubnu. Týká se to veřejných tréninků crossu pro jezdce všestrannosti a také závodů Jarní všestrannosti (17. – 19. dubna).

Zaměstnanci závodiště, kteří mohou, pracují z domu v režimu home office, pracovníci technického oddělení na závodišti zůstávají a připravují dostihovou dráhu na novou sezonu.

Už dnes je jisté, že jaro v Litomyšli se bude muset v tradičních termínech obejít i bez Lázní ducha a Gastroslavností, které každoročně přilákají tisíce lidí. „Slibujeme, že bude-li to jen trošku možné, připravíme na podzim nějakou celoměstskou veselici, na které oslavíme vítězství nad koronavirem,“ zavázali se pořadatelé.

***

Aviatická pouť přišla o svého zakladatele

PARDUBICE Zpočátku chtěl jen s kolegou Josefem Hadincem připomenout pardubického rodáka Jana Kašpara a jeho slavný let z Pardubic do Prahy. Ze vzpomínky se stala tradice v podobě Aviatické pouti. Té jubilejní třicáté se bohužel její zakladatel Jaroslav Janda nedožil. Zemřel 13. března ve věku nedožitých 88 let. Po absolvování Leteckého učiliště působil u 25. bombardovacího leteckého pluku, kde létal s dvoumotorovými vrtulovými letouny Aero C-3, poté na dvoumotorovém typu Il-28. Pak přešel k 47. průzkumnému leteckému pluku a s ním se přesunul do Pardubic. V polovině osmdesátých let byl přeškolen na fotogrammetrickou verzi letounu L-410 československé výroby. Ta sloužila k leteckému snímkování a působila z letiště v Hradci Králové. Z této funkce odešel v hodnosti majora v dubnu 1990 do důchodu po nalétání 5366 letových hodin.

Region vydání: 5plus2 – Pardubický kraj

Foto autor:   FOTO MAFRA

Foto popis:   Těžké chvíle zažívají pořadatelé Aviatické pouti, kteří vyhlížejí do dalších dnů s velkou dávkou nejistoty.

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2022
Designed by: wwworks.cz