16.6.2016 Svitavský deník str. 3 Svitavsko Zdeněk Vandas
Litomyšl – Rodačka z nedalekých Medlešic u Chrudimi to asi neměla v životě lehké. Talentovaná zpěvačka byla na prahu své pěvecké kariéry obsazována jen do malých subretních rolí.
Nevzal ji ani tehdejší šéf opery Národního divadla Zdeněk Košler do svého operního souboru. Jak se ukázalo, udělal vlastně dobře, protože jí tím umožnil světovou kariéru. Tak trochu uražená ješitnost byla příčinou jejího odchodu do Německa. Získala angažmá v drážďanské opeře, kde vytvořila první hlavní úlohu Rosiny v Lazebníku sevillském. Otevřela se jí brána do světa, zpívala v Berlíně, Paříži i na dalších operních scénách. V Litomyšli vystoupila poprvé jako čtyřiatřicetiletá 7. března 1995, ještě na samostatném koncertě ve Smetanově domě. Byl jsem tam v té době zaměstnán jako redaktor Lilie, takže o tom vím své.
Ve velkém sále pro 600 lidí se „tísnilo“ na koncertu v rámci Litomyšlských hudebních večerů jen sto padesát diváků. U nás zcela neznámá nějaká Pecková prostě netáhla.
Na Smetanovu Litomyšl začala jezdit pravidelně až potom. Toto její vystoupení bylo již dvanácté, většinou však dávala přednost koncertům.
Její jediné účinkování v klasické opeře se konalo v roce 2008 (dvojrole ježibaby a cizí kněžny v Rusalce). Profilový koncert v úterý 14. června na Smetanově Litomyšli byl zasvěcen skladateli Kurtu Weilovi, který se dožil pouhých padesáti let. V Litomyšli velmi populární „Dáša“ zcela rezignovala na operní zpěv pěkně se odvázala, i když mnozí diváci od ní čekali asi ještě víc. Na programu byly nejlepší Weilovy hity – songy ze Žebrácké opery, Vzestupu a pádu města Mahagonny a dalších kusů. Hrál JazzBand, který vedl dirigent a klavírista Jan Kučera. Peckovou dobře doplňoval absolvent konzervatoře v oboru sólový zpěv Jan Hnyk. Celý večer měl odezvu, bylo to zase něco jiného, než je publikum Smetanovy Litomyšle zvyklé. Škoda jen, že zejména první část byla na naše poměry krátká.
Region| Východní Čechy