ŠKODA AUTO: letošní novinkou jsou Fleetová centra

Search
Close this search box.

30.5.2016    Reliant Logistic News    str. 30   Automotive AN       

Největší český výrobce automobilů společnost ŠKODA AUTO ohlásil za první čtvrtletí historicky rekordní prodejní výsledky: zákazníkům celosvětově dodal 276 600 vozů. Společnost může být spokojena, modely značky ŠKODA v České republice dlouhodobě zaujímají první příčky v žebříčcích registrací a to jak ve svých třídách, tak celkově.

Letošní novinkou je specializovaný prodejní koncept pro fleetové zákazníky, kteří mohou od počátku roku na domácím trhu využívat Fleetová centra.

 

„Zákazníci ŠKODA AUTO jsou v současnosti rozdělení rovnoměrně – přibližně 52 procent tvoří privátní zákazníci, zbývajících 48 procent pak fleet (tj. firmy, rent-a-car společnosti a interní registrace),“ uvedl mluvčí ŠKODA AUTO Tomáš Kubík. „Zatímco ve východní Evropě a zbytku světa je větší podíl jednotlivců, v západní Evropě mírně převažují firemní zákazníci.“ Prodejnost modelů se Obecně však lze říci, že u soukromých osob převažuje poptávka po menších vozech, (například ŠKODA Fabia, Rapid či Citigo), u větších modelů jako je ŠKODA Octavia, nebo Superb, naopak převažuje spíše poptávka ze strany fleetových zákazníků.

 

Růst také na českém trhu

 

„První kvartál roku 2016 tedy ŠKODA AUTO uzavírá na tuzemském trhu s výrazným meziročním nárůstem a jedná se o nejlepší tři první měsíce roku v historii značky. Nový vůz ŠKODA si kumulovaně koupilo 20 444 zákazníků, což je o 3 560 vozů více než za stejné období loňského roku a tento pozitivní vývoj představuje nárůst o více jak 21 procent. Nejprodávanějším modelem mladoboleslavské automobilky a zároveň nejprodávanějším vozem na českém trhu je za první kvartál ŠKODA Octavia, kterou si pořídilo 7 107 zákazníků. Druhým nejoblíbenějším automobilem je s celkovým prodejem 5 530 ŠKODA Fabia a na třetí místo se dostala ŠKODA Superb, kterou si vybralo 2 806 českých motoristů,“ vysvětlil Tomáš Kubík.

Ekonomické a ekologické modely G-TEC s alternativním pohonem na CNG si v prvním čtvrtletí roku zvolilo 602 zákazníků. Dařilo se i produktu ŠKODA Bez starostí (operativní leasing pro soukromé zákazníky), kdy si tento výhodný dvouletý pronájem vozu sjednalo 402 soukromých zákazníků. Zákazníci si oblíbili také inovativní produkt Předplacený servis.

 

S důrazem na komunikaci

 

ŠKODA AUTO Česká republika využívá ke komunikaci se stávajícími i potenciálními zákazníky širokého mixu moderních komunikačních kanálů. Počínaje řadou inovativních reklamních kampaní konkrétně uzpůsobených jak sdělením, tak komunikačními kanály na míru produktu i cílové skupiny, přes propracované CRM systémy, až například po unikátní obsah na sociálních sítích jako jsou Facebook, Twitter, Instagram či Youtube. ŠKODA AUTO také pro své zákazníky pravidelně připravuje atraktivní eventy, v letošním roce je to například ŠKODA Monte Carlo Roadshow.

            „ŠKODA rovněž významně komunikuje také prostřednictvím sponzoringu sportovních, kulturních i dobročinných aktivit, ať už jde o právě startující seriál Kolo pro život, mistrovství v ledním hokeji, spolupráci s Českým olympijským týmem či sponzoring České filharmonie, Národního divadla, festivalu Smetanova Litomyšl a mnoha dalších. ŠKODA podporuje také například Paralympijský výbor, Centrum Paraple či projekt Zdravotní klauni. Nabízí také speciální program prodeje vozů osobám se sníženou pohyblivostí ŠKODA Handy,“ dodal Tomáš Kubík.

 

Novinku jsou Fleetová centra

 

Speciálně pro velkoodběratele zřídila ŠKODA AUTO Česká republika od počátku letošního roku Fleetová centra. Fleetová centra ŠKODA jsou specializovaná a pravidelně certifikovaná pracoviště autorizovaných partnerů ŠKODA, která poskytují specifické služby dle potřeb fleetových zákazníků v oblastech předprodejního poradenství, prodeje, optimalizace vozového parku a nákladů na flotilovou mobilitu, servisu, distribuci ŠKODA Originálních dílů i flotilového financování a pojištění.

            Aktuálně zahrnuje prodejní síť celkem 34 těchto specializovaných prodejních a servisních míst, která poskytují mimo jiné služby speciálně vyškolených akvizičních manažerů, navýšený počet předváděcích vozů specifikovaných s ohledem na potřeby fleetových zákazníků, pick-up servis s garancí přednostního přijetí do servisu a garanci termínu dokončení opravy či flotilu náhradních vozů uzpůsobenou tak, aby zákazník měl k dispozici náhradní vůz stejné nebo vyšší třídy. Velkoodběratelé oceňují také jistotu velkokapacitních certifikovaných klempíren a lakoven i možnosti refinancování či odkupu stávajících vozových parků. Počet Fleetových center se v následujících týdnech rozroste na 39, čímž ŠKODA dále rozšíří dostupnost unikátních služeb zákazníkům ve všech regionech. §

 

Z pohledu jednotlivých modelových řad dosáhly nadprůměrného růstu vlajková loď značky model ŠKODA Superb, malý vůz Fabia a kompaktní SUV Yeti. Modelová řada střední třídy Superb dosáhla v březnu s 13 tisíci dodanými vozy v porovnání se stejným měsícem minulého roku nárůstu o 79,3 procenta. Od ledna do března si Superb v porovnání se stejným čtvrtletím minulého roku polepšil o 69,8 procenta na 32 200 dodaných vozů. Tento vývoj je dán mimo jiné efektem výběhu předchozího modelu v minulém roce. Model Fabia dosáhl jak v březnu (20 500 vozů; plus 21,6 procenta), tak i v celém prvním čtvrtletí (49 500 vozů; plus 28,5 procenta) výrazného růstu. Pozitivně se vyvíjel i model Yeti s 10 600 dodanými vozy v březnu (plus 14,6 procenta) a 26 900 vozy (plus 16,9 procenta) v prvním čtvrtletí 2016.

 

Foto popis| Tomáš Kubík

Foto popis| Řadu úkonů na lince vykonávají roboti

Foto popis| Letecký pohled na závod ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi

Foto popis| Na konci montážní linky

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2023
Designed by: wwworks.cz