Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics a FB pixel cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.


Škoda letos trhá prodejní rekordy

8.8.2017    AUTOmakers    str. 6   Rozhovor  (eha)  

LUBOŠ VLČEK

Značka Škoda v prvním pololetí pokračovala v celosvětovém růstovém kursu. Za prvních šest měsíců zaznamenala česká automobilka 585 000 dodaných vozů a překonala tak rekordní loňský výsledek o 2,8 %. Červnových 105 200 dodávek zákazníkům představuje historický rekord. Vývoj prodejů v Česku komentuje ředitel ŠKODA AUTO ČR Luboš Vlček.

* Jak komentujete pozici značky Škoda v importérském žebříčku v 1. pololetí 2017?

Na tomto místě bych chtěl především poděkovat všem našim zákazníkům za přízeň, kterou značce a modelům ŠKODA věnují. Osobně mě nesmírně těší prodejní výsledky modelu KODIAQ i struktura objednávek a specifikací. Výtečně se vedou i ostatní modely, ať již inovovaná OCTAVIA či RAPID a RAPID SPACEBACK, nebo SUPERB. Skvělé výsledky zaznamenáváme s modelem FABIA, který se dokonce dočasně stal nejprodávanějším vozem v ČR. Tyto výsledky by ale i se sebelepšími modely nebyly možné bez profesionálního prodejního týmu a kvalitní dealerské sítě. Všem kolegům patří mé upřímné díky.

* Jaký byl v rámci vašich registrací loni podíl firemní a soukromé klientely?

Podíly firemních a soukromých zákazníků se u různých modelových řad či karosářských variant odlišují, celkově má ŠKODA na domácím trhu velmi zdravou zákaznickou strukturu a kontinuálně pracuje na inovacích tak, aby mohla v oblastech nových i ojetých vozů i služeb zákazníkům nabídnou oběma skupinám co nejatraktivnější specifický produkt. Zcela unikátní je i poměr ryze zákaznicky konfigurovaných vozů oproti vozům skladovým nebo s předdefinovanými výbavami. Více než 80 % vozů ŠKODA na domácím trhu jsou exkluzivní zákaznické konfigurace. ŠKODA je tak jedinou velkoobjemovou značkou, která vyrábí a dodává naprostou většinu vozů na míru a dle přesných požadavků zákazníků.

* Zaznamenali jste letos úspěchy ve fleetových prodejích? Jakých velkých tendrů se ještě letos chcete zúčastnit?

V první polovině letošního roku se opět opakovaně potvrdilo, že ŠKODA AUTO nabízí fleetovým klientům unikátní kombinaci kvality produktu i služeb a velmi výhodný poměr ceny a užitné hodnoty, což zákazníci ve stoupající míře oceňují. Na druhou polovinu roku připravujeme ve fleetových prodejích zajímavé inovace, detaily ale zatím nemohu prozradit. Podle dostupných informací máte problémy s čekacími lhůtami na některé modely. Co je příčinou těchto potíží a jak je řešíte? Delší lhůty dodání se pojí především s modelem KODIAQ, pro který je letošní rok prvním plnohodnotným rokem na trhu. Poněkud delší dodací termíny nových modelů jsou obvyklé nejen u značky ŠKODA a souvisí v případě SUV KODIAQ jak s velmi vysokým zájmem zákazníků, tak s tzv. náběhovou křivkou modelu. Autorizovaní prodejní partneři ŠKODA se zákazníkům vždy snaží podat maximálně aktuální informace o dodacích lhůtách jednotlivých modelů a modelových variant.

* Zaznamenali jste letos personální změny v managementu? Chystáte jeho posilování tento rok?

ŠKODA AUTO v České republice kontinuálně buduje efektivní tým a i ve vytváření personálních pozic reaguje na situaci na domácím trhu, například v oblasti digitalizace mobility či CRM. Snažíme se využívat talentů v rámci ŠKODA AUTO, ale jsme otevřeni i odborníkům v nových oblastech. Jaké změny zaznamenala letos vaše dealerská síť? Co připravujete pro vaši značku na zbytek roku 2017? V minulých letech jsme kompletně přebudovali prodejní i servisní místa značky ŠKODA, nyní se soustředíme na další vylepšování služeb a zákaznických procesů. Oba tyto nesmírně důležité aspekty ještě doplníme modernizací provozoven programu ŠKODA Bez starostí, v němž zákazníkům nabízíme prověřené a kvalitní roční i ojeté vozy. Cílem inovací v programu bude vyšší komfort zákazníků a ještě kvalitnější služby. ŠKODA je na domácím trhu ojetých vozů významným hráčem a i zde si je vědoma své celkové odpovědnosti za strukturu a kultivovanost trhu. Chceme i v tomto segmentu jít příkladem.

* Jak se vyvíjí program financování vozidel Škoda bez starostí? Budete jej dále rozšiřovat?

V letošním roce jsme program operativního leasingu ŠKODA Bez starostí inovovali, ba dokonce revolucionizovali. V rámci programu mají nyní zákazníci možnost specifikovat si v našem on-line konfigurátoru jakýkoli vůz s libovolnou výbavou, motorizací či převodovkou a zvolit si délku užívání, pojištění, krytí servisních úkonů i kilometrový proběh. Na poli operativního leasingu pro soukromé i firemní zákazníky tak ŠKODA přišla s bezkonkurenčně širokou a variabilní služnou. I zde samozřejmě z pozice lídra trhu vyplývá nemalá zodpovědnost. Neseme ji rádi a pro zákazníky ve spolupráci s ŠKODA Financial Services připravujeme další inovace nejen tohoto klíčového produktu.

* Mohli jste se letos pochlubit zajímavými marketingovými akcemi (kampaně, sponzoring, partnerství)?

Na poli sponzoringových aktivit velmi úspěšně rozvíjíme partnerství s Českým olympijským výborem a Českým svazem ledního hokeje, hokejovým mistrovstvím světa a nově i prestižním golfovým turnajem Czech Masters. Samostatnou kapitolou je pak tým ŠKODA Motorsport a jeho fenomenální úspěchy na domácích i světových soutěžích. ŠKODA je také velmi aktivní v oblasti CSR, čím opakovaně ukazuje, jak výraznou odpovědnost nese nad rámec běžných činností automobilového výrobce i prodejní organizace v České republice. Atraktivních marketingových kampaní proběhla a kontinuálně probíhá celá řada, vyzdvihl bych například KODIAQ Camp, inovativní zážitkovou prezentaci modelu KODIAQ našim zákazníkům. ŠKODA je také velmi aktivní na sociálních sítích, kde náš tým vytváří originální obsah a odvádí práci na v domácím prostředí nevídané úrovni, čemuž odpovídají i počty zhlédnutí našich postů a reakcí na ně. Zvu tímto všechny čtenáře na náš kanál YouTube i na Facebookový a Instagramový účet ŠKODA Česká republika.

* Jaké nové modely a akce připravuje vaše značka pro 2. pololetí 2017?

Rok 2017 je pro ŠKODA AUTO nesmírně bohatý na produktové novinky. V prvním pololetí jsme uvedli výrazně modernizovaný bestseller OCTAVIA, který mj. nedávno získal prestižní ocenění Red Dot za vynikající produktový design, dále jsme zákazníkům přinesli modernizované modely RAPID a RAPID SPACEBACK i městský model CITIGO. Třešničkou na dortu je nedávné uvedení nejrychlejšího vozu OCTAVIA v historii značky, sportovního modelu RS245. Modelová ofenziva značky ŠKODA bude však intenzivně pokračovat i v druhé polovině letošního roku. Již v září nabídneme zákazníkům atraktivní varianty SCOUT a SPORTLINE modelu KODIAQ. Nejvýznamnější novinkou je netrpělivě očekávané kompaktní SUV ŠKODA KAROQ, které je již zákazníkům k dispozici v předprodeji a do prodejní fáze vstoupí 18. října. Kdybych měl uvést společného jmenovatele inovací v našich vozech, tak jednoznačně říkám: konektivita. Již nyní nabízí ŠKODA špičkové a zákaznicky orientované on-line služby a mohu prozradit, že na tomto poli se budeme dále výrazně posouvat.

* Počítáte ještě letos s účastí na některé z tuzemských automobilových výstav?

Česká republika je zemí s dlouhou a nesmírně pestrou automobilovou tradicí, výroba a vývoj navázané na automotive sektor jsou tahouny domácí ekonomiky a přesto se dlouhodobě nedaří uspořádat kvalitní výstavu nových vozů a trendů. ŠKODA AUTO je stále výrazným podporovatelem znovuzrození profesionální automobilové výstavy a podílí se na celé řadě projektů, které k tomuto milníku směřují.

* Kolik akcí pro české novináře letos organizovala Škoda, kolik jich bude ještě do konce roku?

Prezentace pro tuzemská media připravujeme v souvislosti s modelovými inovacemi i dalšími zajímavými událostmi ze světa značky ŠKODA jako jsou CSR aktivity, motorsport včetně soutěží historiků, ale také společensky aktuální témata či vývoj a výhledy do budoucnosti. V letošním roce se jednalo o téměř 20 akcí, připraveno máme ještě několik mimořádně atraktivních eventů. Jaké organizační schéma ankety Auto roku by podle vás bylo optimální pro ročník 2018? O směřování ankety v letošním roce a letech příštích intenzivně diskutujeme v rámci SDA, s kluby odborných motoristických novinářů i nezávislými mediálními specialisty.

***

SMETANOVA LITOMYŠL S FLOTILOU SUPERBŮ

Škoda byla také letos partnerem prestižního mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl, jehož 59. ročník proběhl od 16. června do 6. července. V pozici oficiálního dopravce festivalu nasadila automobilka flotilu jedenáct vozů SUPERB a KODIAQ. Mobilitu vystupujících umělců a hostů letos zajistila flotila jedenácti stříbrných vozů ŠKODA SUPERB a KODIAQ. Operní festival má v rodišti fenomenálního skladatele Bedřicha Smetany nejen úžasnou tradici, ale především velmi dynamickou současnost.

ŠKODA UKÁZALA NOVÝ RAPID V POHOŘÍ TAUNUS

Škoda předvedla v německém Falkensteinu v pohoří Taunus novou verzi modelů Rapid a Rapid Spaceback. Nový produktový mluvčí modelu Pavel Jína seznámil novináře s novinkami obou automobilů. Modernizovaný rodinný Rapid byl vylepšen po stránce designu, techniky i výbavy. Nabízí řadu technických novinek, jako například nové světelné a asistenční systémy, které zajišťují ještě větší bezpečnost, nebo ŠKODA Connect coby nové řešení v oblasti konektivity. Cestující jsou tak díky Wi-Fi vždy online. Nabídka pohonných jednotek nyní obsahuje nové úsporné tříválcové motory 1,0 TSI.

PRODEJCI ŠKODY ZAČALI NABÍZET SUV KAROQ

ŠKODA AUTO zahájila 3. července předprodej kompaktního SUV KAROQ. Vůz nabízí mimo jiné propracované asistenční systémy, LED světlomety a poprvé u značky bude v nabídce také digitální přístrojový panel. Na domácím trhu mohou první zákazníci vybírat ze čtyř motorizací s výkony od 85 kW (115 k) do 110 kW (150 k). Do předprodeje vstupuje ŠKODA KAROQ s výbavami Ambition a Style.

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2022
Designed by: wwworks.cz