Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics a FB pixel cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.


Smetanova Litomyšl končí

 

4.7.2011 Svitavský deník str. 8 Svitavsko
ZDENĚK VANDAS

 

Litomyšl – Mezinárodní festival Smetanova Litomyšl právě dnes končí, a to koncertem pěvkyně Sumi Jo z Koreje.
Zdeněk Vandas se ohlíží za posledními pořady. Soubor opery Národního divadla Praha v Litomyšl na sklonku letošního festivalu uvedl dvě inscenace. Ve velmi chladném pátečním večeru to byla nejprve Janáčkova Její pastorkyňa, která se hraje více v zahraničí než doma a tam většinou pod názvem Jenůfa. Tato inscenace měla pražskou premiéru v roce 2005 a patří v současném repertoáru v Nekvasilově režii k těm nejlepším. Litomyšlské provedení dirigoval stálý host festivalu Ondrej Lenárd. První garnituře sólistů vévodila ve svém druhém letošním vystoupení na festivalu skvělá Eva Urbanová jako Kostelnička, pozoruhodný výkon podala i Dana Burešová v roli Jenůfy. Nevlastní bratry Lacu a Števu zpívali a výtečně i zahráli Tomáš Černý a Aleš Briscein. Zkušení bardi souboru Luděk Vele (Rychtář) a Ivan Kusnjer (Stárek) se představili tentokrát v těchto menších rolích. Představení o třech jednáních končilo až kolem půlnoci a promrzlé publikum odměnilo umělce z naší první scény zaslouženými ovacemi.
Gaetano Donizetti složil prý operu Nápoj lásky během dvou týdnů. Jestli je to pravda, byl tento skladatel génius. Italská operní komedie, ne nepodobná Rossiniho Lazebníkovi sevillskému, plná krásných melodií. Diváci se ve dvou hodinách čistého času ani chvíli v sobotu a neděli nenudili. Inscenace pražského Národního divadla měla premiéru vloni před Vánoci a dohoda s vedením litomyšlského festivalu byla výborným tahem. Byla tehdy příznivě přijata i odbornou kritikou a zcela po zásluze. Svěží hudební divadlo hýří režijními nápady, vše je zpestřeno například víceúčelovým pásovým dopravníkem, skútrem Nemorina nebo Dulcamarovou dodávkou.
Obsazení většinou mladými zpěváky také diváky táhne do hlediště. V Litomyšli byla pěvecky i herecky skvělá a moc pěkná Adina Marie Fajtové či Nemorino Aleše Brisceina. Ten zpíval v ohlášené indispozici, která ale příliš znát nebyla. Leckoho v hledišti zřejmě napadlo, jak teprve asi zpívá, když indisponován není…
Slavná árie z druhého jednání měla největší aplaus. Dryáčníka Dulcamaru zpíval Jiří Sulženko, jeho role nepostrádá ani typické italské brebentění, v němž je mistr. Dokázal to zde nedávno coby Bartolo v Lazebníkovi.
K ruce měl navíc dodatečně připsaného sluhu v podání člena baletu Z. Horváta, který veškeré to pestré dění na jevišti také patřičně oživil. Suma-sumárum, národní divadlo v Litomyšli většinou mocně boduje a nejinak tomu bylo i tentokrát.

Region| Východní Čechy

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2022
Designed by: wwworks.cz