Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics a FB pixel cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.


Smetanovu Litomyšl uzavřel skvělý Kerl

3.7.2007 Hospodářské noviny str. 10 Kultura Petr Veber3.7.2007 Hospodářské noviny str. 10 Kultura Petr Veber

LITOMYŠL, 3. 7. 2007

Německý repertoár učinil z nedělního vystoupení tenoristy Torstena Kerla na závěr operního festivalu Smetanova Litomyšl jedinečný recitál příjemně vybočující z obvyklých sestav nejznámějších melodií. Výsledek byl imponující.
Hlavní položku programu tvořily dvojzpěvy, při nichž byla mladému německému sólistovi partnerkou jeho manželka, Elena Batoukova – mezzosopranistka ruského původu. »Byl to náš první společný operní koncert. Ale už jsme měli písňové recitály a třikrát jsme se sešli na jevišti v operách,« řekl Kerl HN.
Emocí ve finále Carmen a Pikové dámy, stejně jako melodičnosti v dvojzpěvu z Korngoldova Mrtvého města bylo v Litomyšli dostatečně. Dramaturgicky odvážné, ale umělecky legitimní bylo zařazení dlouhé hrdinskolyrické společné scény z Wagnerovy Valkýry na závěr koncertu.
»Zpívám Wagnera víc a víc. Do roku 2010 budu mít už všechny tenorové wagnerovské role, vyjma dvou raných oper. Ale nemusí to hned automaticky znamenat, že jsem "hrdinný tenor",« vysvětlil pěvec, pro něhož je rozhodující, aby zpěv šel zevnitř, z pocitů zpěváka. »Jen můj hlas určuje, zda roli půjde zpívat, nebo ne. Nikdy jsem nechtěl být specialistou jen na některé úlohy,« dodal.
Kerl zdánlivě nemá takové jméno jako pěvci, kteří jsou na výsluní díky oblíbenosti italského belcanta. Kerlův hlas je však neméně lahodný a přednes neméně skvělý. Je zřetelné, že typově směřuje od lyrických rolí k Wagnerovi, ale když jako přídavek zazněla nakažlivě sladká kantiléna duetu z Lehárovy operety Veselá vdova, bylo jasné, že Kerlův stylový záběr není úzce omezen. Kerl na koncertě nezdůrazňuje divadelní stránku postav, vystupuje zdrženlivě. Večer s Pražskou komorní filharmonií tak neměl pódiově okázalý rámec, ale tím lépe, Smetanově Litomyšli dodal na umělecké váze.

O autorovi| Petr Veber /Od našeho spolupracovníka/ Autor je hudební kritik, zpravodaj ČTK

Generální partner

Dostávejte informace
s předstihem:

© Smetanova Litomyšl 2022
Designed by: wwworks.cz